Disainifilosoofia

 

MEISTERLIK VIIMISTLUS

MEIE AUTOTEHASED ON ÜLE MAAILMA TUNTUD OMA TIPPTASEMEL TEHNOLOOGIA, UUENDUSLIKE PROTSESSIDE JA KVALITEETSE TOODANGU POOLEST. KUID ME OLEME SAANUD KUULSAKS KA OMA KÄSITÖÖOSKUSE POOLEST, MILLE JUURED ON SÜGAVAL JAAPANI KULTUURIS.

See sai alguse paar aastat tagasi, kui meie Tahara tehases, kus valmivad lisaks muudele mudelitele ka Lexuse lipulaevad LSid, asus tööle kümme takumi't ehk käsitöömeistrit.

 

Takumi’dest – selle sõna ligikaudne tähendus jaapani keeles on „meister” – peetakse kogu autotööstuses sügavalt lugu. Nende ülesandeks on oma ihusilma ja käega veenduda, et Tahara tehasest väljuvate sõidukite viimistlus vastaks kõige rangematele nõuetele. Takumi’del on veel üks oluline roll: nende oskused on digiteeritud ja paljudesse robotitesse programmeeritud. See on võimaldanud viia täpsuse standardid uuele tasemele. Ühtlasi tähendab see, et takumi’de anne on mehaanilisel kujul teistesse tehastesse ülekantav. Kyushu tehas, kus valmivad RXid, on üks koht, kus seda strateegiat ära kasutatakse. Samal ajal arendatakse seal ka oma eliitmehaanikute rühma.

 

Igaüks kümnest Tahara takumi’st kasutab oma oskusi ühes kindlas valdkonnas. Järgnevalt anname lühiülevaate kolmest põhivaldkonnast.

 

Mootorite kokkupanek

Selle valdkonna eest vastutav takumi valib suvaliselt välja mõne mootori ja kontrollib selle seisukorda mikromeetri täpsusega, et selle kõla vastaks täpselt nõuetele. Samuti käivitab ta isiklikult iga kokkumonteeritud mootori ja kuulab selle tööhelisid stetoskoobiga, et tabada võimalikke kõrvalekaldeid.

 

Värvitöökoda

Värvitöödele spetsialiseerunud meister, kes oskab muu hulgas sõidukeid käsitsi märgpoleerida, mis annab erilise peegelsileda viimistluse, kontrollib sõiduki värvkatet erinevates ainulaadsetes valgustingimustes. Ta vaatleb kogu keret spetsiaalses valgustunnelis, võrreldes seda inseneride meeskonna poolt CAD-tarkvara abil loodud teoreetiliste ideaalpiltidega. Tulemuseks on värvipind, millel ei leidu pisemaidki ebatäiusi.

 

Dünaamika

Üks takumi vastutab ka sõiduki dünaamika kontrollimise eest. Sellel takumi’l on ilmselt kõige kadestusväärsem töö, sest tema ülesanne on teha proovisõite kõigi arendus- ja tootmisjärgus olevate Lexuse mudelite ja prototüüpidega ning samuti konkurentide sõidukitega. Ta analüüsib pidevalt autode sõiduomadusi ja kogub ideid nende täiustamiseks. See tagab optimaalse sõidumugavuse ja juhitavuse ning minimaalse mürataseme.

Aken

Loading ...