Hübriidi jõud

LEXUSE HÜBRIIDAJAM ON VÄGA NUTIKAS JA ÜHTLASI AUTOTÖÖSTUSE TULEVIK. TÕIME 2004. AASTAL TURULE MAAILMA ESIMESE TÄISHÜBRIIDIST LUKSUSAUTO JA OLEME OLNUD SELLEST AJAST ALATES TURULIIDRID.

 

Meie täishübriidmudelid, milles bensiinimootor on nutikalt ühendatud elektrimootoriga, pakuvad meelierutavaid sõiduelamusi, väikseid heitkoguseid ja suurepärast ökonoomsust. Lexus ei tee sõiduomaduste arvel järeleandmisi.

Enamik tippklassi automarkidest alles eksperimenteerib hübriidautodega või hakkab esimest mudelit turule tooma. Meil on juba olemas terve valik hübriidmudeleid ja peensusteni lihvitud tehnoloogia, mille abil paremat tulevikku luua.

 

HÜBRIIDIST LÄHEMALT

 

 

HEA, PAREM, PARIM

 

ON PALJU ERINEVAID SÕIDUKEID, MILLEL ON KAKS JÕUALLIKAT, KUID AUTOTÖÖSTUSE TULEVIKKU KUJUNDAVAD BENSIINI-/DIISELMOOTORI JA ELEKTRIMOOTORI KOMBINATSIOONIGA SÕIDUKID. HÜBRIIDSÜSTEEME ON KOLME TÜÜPI: MIKROHÜBRIID, POOLHÜBRIID JA MEIE KASUTATAV TÄISHÜBRIID.

 


MIKROHÜBRIID

Seiskamis- ja käivitussüsteem (Stop & Start) ei ole küll rangelt võttes hübriidajam (akuenergiat ei kasutata sõiduki käivitamiseks), kuid vähendab mõnevõrra CO2 heitkogust ja kütusekulu. Kui sõiduk peatub (näiteks foori taga), lülitub bensiinimootor välja ja käivitub uuesti alles siis, kui juht gaasipedaali vajutab. Mootorit käivitab generaator, mis saab voolu sõiduki akult. Akut omakorda laetakse ka pidurdamisel üle jääva energiaga.

 


POOLHÜBRIID

Poolhübriide on kahte tüüpi: paralleelne ja järjestikune. Paralleelühendusega poolhübriid kasutab sama käivitus- ja seiskamissüsteemi nagu mikrohübriid ning kiirendamisel pakub vajalikku lisavõimsust elektrimootor. Ainult elektrimootori jõul sellise sõidukiga sõita ei saa. Elektrimootorit käivitab aku, mida laetakse kas pidurdamisel üle jääva energiaga või maanteekiirusel väikese ülevõimsuse juures töötava mootori abil. Järjestikuse poolhübriidi käivitab elektrimootor, mida laetakse kas bensiinimootori abil või pidurdamisel üle jääva energiaga.

 


TÄISHÜBRIID

Hübriidsüsteem, mida meie sõidukites kasutatakse, on kõigist hübriidsüsteemidest kõige kõrgetasemelisem: täishübriide saab käivitada nii elektrimootori, sisepõlemismootori kui ka nende mõlema jõul. Paigalt võttes ja väikestel kiirustel töötab sõiduk tavaliselt ainult vaikse elektrimootori jõul, CO2 heitkogus on sel ajal null ja kütust ei kulu. Sisepõlemismootor lülitub tööle suurematel kiirustel ja vajaduse korral annab elektrimootor talle lisajõudu (näiteks kiirendamisel). Täishübriidi süsteem valib nutikalt kõige sobivama jõuallika ja püüab regeneratiivsel pidurdamisel suure osa energiast kinni, laadides sellega akut, mis käivitab ühte kõige võimsamat elektrimootorit, mis on eales autole paigaldatud.

Aken

Loading ...